1. Få kontaktdetaljer til personen som har ansvar for IT-systemet til kunden
Det kan være en intern person som har ansvar for IT-systemet eller et eksternt byrå. Få tak i:
- Epost og mobilnummer til ansatt hos kunde som har har ansvar for IT-systemet
Eller dersom kunden ikke har intern IT-ansatt
- Kontaktperson hos eventuell tredjepart epost og mobil
2. Send kontaktinformasjon til IT-person og daglig leder og firmanavn til rune.solas@vitari.no
Hei, vi ønsker å sette opp Visma Global/Business for kunde xx. Kontaktinformasjon er xx.
3. Motta Kontrakt Fra Vitari
4. Få daglig leder til å signere
5. Send "Sjekkliste installasjon av integrasjon mot Visma..." til den som har ansvar for IT-systemet til kunden.
Business:
Global
Når kunden har gjennomført sjekkliste, må sjekklisten sendes til oss.
Trellokort for Storeshop Global:
Link: nansen.storeshop.no
Integration: Visma Global
Description:
Connecting to Visma Global via Vitari Connect.
URL: https://connect.noroil.as:8082/
Token: dab2f1e5-547a-4cfd-8220-3f95adb19c21
Client ID: NOROIL LUBRICANTS AS
The ssh tunnel should look like this:
ssh -L localhost:8082:connect.noroil.as:8082 visma-global.storeshop.no -N
You can create a new product folder on root on you current site in xp and choose this in site config.
Update config/default.json with new credentials. We shouldn’t use the database anymore so we can remove the db connection.
Uncomment the customer fetching. See if you get product data from visma-global. The data in the initialDataImport should send the data to the new product endpoint.
Trellokort for Storeshop Business: